Bôa -Duvet Blog
Hagakure 2
راه سامورائی در مرگ آشکار می‌شود. وقتی مرگ به سراغ این و آن می‌آید تنها یک انتخاب سریع برای مرگ وجود دارد. این حقیقت براستی دشوار نیست. مصمم باش و به پیش برو. اینکه بگوییم مردن بدون رسیدن به هدف مرگ سگ است طریقه‌ی بیهوده‌ای از سفسطه‌گری ست. وقتی در انتخاب مرگ و زندگی تحت فشار قرار می‌گیری رسیدن به هدف ضروری نیست.

همهٔ ما خواستار زندگی هستیم و در بیشتر مواقع منطق خود را بر اساس آنچه که دوست می‌داریم قرار می‌دهیم. درحالی که ادامه زندگی، زمانی که به هدفمان دست نیافته‌ایم بزدلی‌ست. این خطی باریک و خطرناک در زندگی ماست. مردن بدون دست یافتن به هدف شخصی مردن سگ است و ناشی از کوته‌فکری‌ست، اما بخاطر داشته باشید که در آن شرمی نیست. این مفهوم طریقت سامورائی‌ست. اگر بوسیله‌ی تنظیم کردن قلب خود در روز و شب، کسی بتواند زندگی کند در حالیکه بدنش در آن لحظه مرده باشد، آنگاه او آزادانه در این راه رنج خواهد کشید. تمام زندگیش را بدون ملامت خواهد زیست و او کسی ست که در راه خود کامیاب خواهد شد.
- لازم به توضیح نیست که این ترجمه چقدر می‌تونه ضعیف باشه! جالب نبودن انگلیسی من ، غلط های نسخه E-book، نامتعارف بودن متن و ... برای همین اغلب از روی استنباط خودم ترجمه می‌کنم که خدا می‌دونه چقدرش درست باشه.
- در صورت چاپ این کتاب برای جلوگیری از آبروریزی همه‌ی پست‌های هاگاکوره رو پاک می‌کنم!
2 Comments:
Blogger SunWalker said...
:)

Blogger Unknown said...
سلام. من شانسی بلاگ شما رو دیدم. توروخدا ترجمه ی هاگاکوره رو دارید؟ اصلا ترجمه شده؟ من باید این کتاب رو بخرم.
اگه اطلاعاتی دارید به من میل کنید. خیلی خیلی خیلی مهمه. kronos.the.great@gmail.com